

Aan alle cliënten, Grootegast, 27 juli 2020
Het Corona virus heeft een grote invloed op ons gehele leven. Dat geldt ook voor mij privé, maar vooral voor mijn beroep als medisch pedicure.
Van onze brancheorganisatie ProVoet i.s.m. het RIVM ontvang ik regelmatig een update over hoe ik moet handelen voor, tijdens en na de behandelingen om het voor u maar ook voor mij zo veilig mogelijk te maken. Deze maatregelen gelden voor alle behandelingen.
Dit betekent dat een cliënt alleen de praktijk mag betreden als:
- hij/zij niet ziek is/koorts heeft[1].
- hij/zij de handen wast en desinfecteert en/of handschoenen draagt.
- Tijdens het freesen dient men een mondkapje of face shield/gelaatscherm te dragen ivm de aerosolen die verspreid worden door de vloeistof uit de pedicure motor.
- Het mondkapje/face shield stel ik ter beschikking en is voor eenmalig gebruik.
Voor mij als behandelaar gelden deze regels ook en tevens is een bril, gelaatscherm en plastic schort verplicht en mag ik geen handdoeken en stoelhoes meer gebruiken maar papieren wegwerpdoeken. Na elke behandeling werden de behandelstoel, werktafel en instrumenten al gereinigd en gedesinfecteerd. Volgens het Corona protocol moet nu, na elke pedicure behandeling, de gehele ruimte en wachtruimte, deurknoppen en de toilet grondig gereinigd en gedesinfecteerd worden. De desinfectiemiddelen zijn nu ook anders van samenstelling, daar zij nu ook virus dodend moeten zijn. Nadat u de praktijk verlaten heeft moet er minimaal 15 minuten gelucht worden eer de volgende cliënt de wacht-/behandelkamer mag betreden, ongeacht de duur van de gegeven behandeling.
Wegens de aanschaf van een airco en een luchtreiniger, beide voorzien van een speciaal luchtzuiverings filter, hoeft de praktijk niet meer na elke patiënt 15 min gelucht te worden. De lucht kwaliteit is nu veel beter. De desinfectie vloeistof dampen, pollen, virussen, schimmels, bacteriën en stof worden uit de lucht gezuiverd. Het is dus ook goed voor hooikoorts, astma en COPD patiënten.
Dank zij deze maatregelen kan ik u veilige en verantwoorde zorg bieden, die voldoet aan de eisen die de overheid eraan stelt.
Al deze maatregelen kosten veel tijd en geld, mede door de enorme prijsstijging van de beschermings- en desinfectiemiddelen. Dit betekent dat de kostprijs van een behandeling behoorlijk hoger wordt. Ik ben genoodzaakt deze kosten deels aan u door te berekenen middels een toeslag van €5,00 per behandeling. Dit geldt voor alle behandelingen. Zodra de situatie normaliseert zal deze toeslag komen te vervallen.
Indien u een begeleider nodig heeft om naar mijn praktijk te komen dan mag deze begeleider de praktijk niet betreden. Heeft uw begeleider één van bovenstaande klachten? Wilt u dan iemand anders vragen om u te begeleiden?!
Als u naar mijn praktijk komt moet u voor aanvang van de behandeling een verklaring tekenen over uw gezondheid betreffende bovenstaande punten. Zie ook onderaan deze brief.
Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd, voor vragen kunt u contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Marianne Mijdam
[1] Bij onderstaande klachten kan geen behandeling plaatsvinden:
- hoesten, keelpijn, niezen en/of verkoudheid, reuk en/of smaakverlies
- benauwdheid of longontsteking
- koorts
- als er contact geweest met iemand die COVID-19 heeft
- als er genezing is korter dan 2 weken van COVID-19
- als eventuele huisgenoten bovenstaande klachten hebben
- U bent niet in een Corona gebied (code oranje) geweest binnen 2 weken voor de behandeling?
Bij het maken van de afspraak heb ik de volgende vragen gesteld aan;
Dhr. / Mevr………………………………………………………………………
Telefoonnummer;……………………………………………………..
geboorte datum;……………………………………………
Patiënt verklaard bovenstaande vragen naar waarheid te hebben beantwoordt en ondertekent dit formulier direct bij aankomst in de praktijk van Pedicure Friesland en voor aanvang van de behandeling.
Handtekening;…………………………………………………………………
Datum en tijd;…………………………………………………………………
